L'Associació d'Usuaris de la Comunicació (AUC) va presentar dilluns passat una reclamació davant el Jurat de Autocontrol de la Publicitat contra la una campanya publicitària de l'empresa fotogràfica Pentax , dedicada a promocionar el seu nou model K20D.
En aquest anunci s'utilitza com eslògan, en grans lletres, el terme "bèstia negra", sobre la imatge fotogràfica d'una dona d'aquesta raça. El text de l'anunci assenyala que "el món es divideix entre caçadors i preses", indicant que la màquina anunciada pertany al primer grup.
L'Associació aclareix que, encara que de la lectura total del text es deduïx que el terme 'bèstia' està referit a la màquina de fotos, la disposició de l'eslògan i de la fotografia juguen amb l'equívoc, induint a una associació d'idees que "suposa una doble discriminació de caràcter sexual i ètnic que semblava ja bandejada des de fa temps dels missatges publicitaris". AUC ha adonat també dels fets a l'Institut de la Dona, l'Observatori de la qual es dedica precisament a la vigilància i actuació contra la publicitat sexista.
Retirat i Arxivat en publicitat en data de 11.07.08 19:01
L'Associació aclareix que, encara que de la lectura total del text es deduïx que el terme 'bèstia' està referit a la màquina de fotos, la disposició de l'eslògan i de la fotografia juguen amb l'equívoc, induint a una associació d'idees que "suposa una doble discriminació de caràcter sexual i ètnic que semblava ja bandejada des de fa temps dels missatges publicitaris". AUC ha adonat també dels fets a l'Institut de la Dona, l'Observatori de la qual es dedica precisament a la vigilància i actuació contra la publicitat sexista.
Retirat i Arxivat en publicitat en data de 11.07.08 19:01
No hay comentarios:
Publicar un comentario