Els jóvens en el Telecentre busquen privacitat, evadir-se, deixar lliure la imaginació, però açò està molt bé si canalitzen les seues aficions amb bon fi; en el Telecentre hi ha jóvens i adolescents amb distintes necessitats. Hi ha qui només ve a veure el seu tuenti i al MSN, (amb pare, mare o tutor i si són majors de 15 amb autorització Paterna o materna) però no crec que hàgem de generalitzar, perquè no tots (si la majoria), entren en xarxes socials.
Per un altre costat tinc un sector de gent jove que ve a realitzar els seus treballs de l'institut o col·legi i que estan motivats a saber manejar-se en Internet i en Word (copiar i apegar), ells que volen trobar la informació i veus que si aconseguixen encara que siguen unes línies, se senten "els reis del mambo". És un primer pas a què sàpien utilitzar després un processador de textos perquè sàpien treballar correctament: Internet, processador de textos…etc. combinant amb Internet.
En estes edats la por al rebuig o a l'exclusió del grup és un problema greu per a ells, per tant el model grupal substituirà als valors representats pels pares, a qui s'enfrontarà per a poder continuar formant part del seu grup d'amics. Amb això vull dir que fins a un cert punt entenc les seues reaccions: perquè internament no se senten segurs de quasi res. I ací hem d'estar nosaltres per a enfortir i dedicar-nos a mirar les seues formes, modes, maneres de comportament i intentar reorganitzar o exercir de mediadors amb una combinació d'habilitats socials i tècniques que ens permeten dinamitzar l'activitat del Telecentro i fomentar l'ús d'Internet entres els jóvens de la nostra localitat i contornada. Crec que lluny del que es pot pensar, un dinamitzador/a no té perquè ser expert en matèries d'informàtica ni telecomunicacions, sinó que preval la capacitat de motivació de les persones així com la claredat en les nostres explicacions, el nostre màxim objectiu és acostar Internet als ciutadans: jóvens, majors, parats, immigrants…etc, d'una forma humana i agradable, destacant aquells servicis de la Xarxa que puguen solucionar o ajudar en les necessitats i activitats diàries de cada perfil d'usuari.
CASTELLA
Los jovenes en la Telecentre buscan privacidad, evadirse, dejar libre la imaginación, pero esto está muy bien si canalizan sus aficiones con buen fin; en el Telecentre hay jovenes y adolescentes con distintas necesidades. Hay quien quien solo viene a ver su tuenti y al MSN, (con padre, madre o tutor y si son mayores de 15 con autorización Paterna o materna) pero no creo que debamos generalizar, porque no todos (si la mayoría), entran en redes sociales.
Por otro lado tengo un sector de gente joven que viene a realizar sus trabajos del instituto o colegio y que están motivados a saber manejarse en Internet y en Word (copiar y pegar), ellos que quieren encontrar la información y ves que si consiguen aunque sean unas líneas, se sienten "los reyes del mambo". Es un primer paso a que sepan utilizar después un procesador de textos para que sepan trabajar correctamente: Internet, procesador de textos…etc. combinando con Internet.
En estas edades el miedo al rechazo o a la exclusión del grupo es un problema grave para ellos, por tanto el modelo grupal sustituirá a los valores representados por los padres, a quien se enfrentará para poder continuar formando parte de su grupo de amigos. Con eso quiero decir que hasta un cierto punto entiendo sus reacciones: porque internamiento no se sienten seguros de casi nada. Y aquí debemos estar nosotros para fortalecer y dedicarnos a mirar sus formas, modos, maneras de comportamiento e intentar reorganizar o ejercer de mediadores con una combinación de habilidades sociales y técnicas que nos permiten dinamizar la actividad del Telecentro y fomentar el uso de Internet entre los jovenes de nuestra localidad y contorno. Creo que lejos del que se puede pensar, un dinamizador/a no tiene porque ser experto en materias de informática ni telecomunicaciones, sino que prevalece la capacidad de motivación de las personas así como la claridad en sus explicaciones, nuestro máximo objetivo es acercar Internet a los ciudadanos: jovenes, mayores, parados, inmigrantes…etc. De una forma humana y agradable, destacando aquellos servicios de la Red que puedan solucionar o ayudar en las necesidades y actividades diarias de cada perfil de usuario.
No hay comentarios:
Publicar un comentario