miércoles, 10 de febrero de 2010

Tuenti, myspace, live spaces, facebook


Encara que ja hem parlat en alguna ocasió sobre este tema, m'agradaria tornar actualitzar-ho en esta entrada del blog. I es que estem parlant d'una edat que comporta molta irresponsabilitat per part dels adolescents i tal vegada els pares i les mares pequem de crèduls.
Molts pares i mares afirmen conéixer el significats d'algunes de les paraules més utilitzades pels seus fills/es, com tuenti, myspace, live spaces o facebook.
Però quan se'ls pregunta pel seu significat es limiten a respondre de forma vaga que "és algo relacionat amb l'Internet".
Sabem que són les xarxes socials mes populars i en les que els jóvens participen de forma activa. Esta pràctica reflectix el canvi d'hàbits que han experimentat els adolescents en els últims anys: ja no es barallen per veure la televisió; discutixen per l'ordinador i, a poder ser, volen estar sols en la seua habitació. Passa el mateix amb els mobils.

Es pot dir que els jóvens controlen la comunicació amb totes les seues amistats a través d'Internet i per mitjà de determinats servicis coneguts com a xarxes socials.
Esta forma de comunicació, no és exclusiva per als amics, hi ha milers d'adolescents més de tots els racons del món en Internet amb què poden establir este tipus de relacions virtuals. Per a l'adolescent, la xarxa social és una prolongació del seu món, del grup on se sent comprés i amb el que s'identifica.

Avantatges i deventajes

Avantatges: en primer lloc, perquè els familiaritza d'una manera lúdica amb unes tecnologies que seran en uns anys les seues principals ferramentes laborals. També perquè les xarxes socials suposen una segona oportunitat per als jóvens que en el món exterior no aconseguixen comunicar-se amb el seu entorn: en les xarxes, la jove o el jove tímid, amb dificultats de relació o que té problemes per a trobar persones d'interés en el seu ambient pot comunicar-se a la seua manera, sense complexos.
Desavantatges: el seu mal ús ve quan no hi ha un control per part dels pares i les mares o en qualsevol cas a quí li corresponga, ja que un número alt d'adolescents utilitza les xarxes socials d'Internet, com el més popular, per a parlar de sexe, drogues, alcohol... els adolescents intercanvien información, opinions i consells sobre la seua experiència en estos temes.

A més a més, no complixen les "normes" per a tindre comptes en les xarxes socials, xiquets i xiquetes amb 10, 11, 12...anys que utilitzen aquestes xarxes amb un perfil de 16, 17, 18 ...anys. Els uns als altres van invitant-se i així cada vegada mes estan exposats al mon per mitjà de fotografies, conversacions gravades...Tot això utilitzant el seu argot (il·legible), la qual cosa fa que molts pares i mares ho tinguen molt difícil per a saber del que parlen els seus fills.
Esta nova ferramenta o “ revolució” requerix que els pares/mares siguen molt més perspicaços i sàpien no sols amb qui passen els nostres fills el temps en Internet, sinó també del que parlen.

"ULL amb això i m'incloc perqué soc mare."

CASTELLÀ
Aunque ya hemos hablado en alguna ocasión sobre este tema, me gustaria volver actualizarlo en esta entrada del blog.
Muchos padres y madres afirman conocer el significados de algunas de las palabras más utilizadas por sus hijos/as, como tuenti, myspace, live spaces o facebook.
Pero cuando se les pregunta por su significado se limitan a responder de forma vaga que "es algo relacionado con Internet".
Sabemos que son las redes sociales mas populares y en las que los jóvenes participan de forma activa. Esta práctica refleja el cambio de hábitos que han experimentado los adolescentes en los últimos años: ya no se pelean por ver la televisión, discuten por el ordenador y, a poder ser, estar solos en su habitación. Con los moviles igual. Se puede decir que los jóvenes controlan la comunicación con todas sus amistades a través de Internet y mediante determinados servicios conocidos como redes sociales.
Esta forma de comunicación, no es exclusiva para los amigos, hay miles de adolescentes más de todos los rincones del mundo en Internet con los que pueden establecer este tipo de relaciones virtuales. Para el adolescente, la red social es una prolongación de su mundo, del grupo donde se siente comprendido y con el que se identifica.
Ventaja y deventajas

Ventajas: en primer lugar, porque les familiariza de un modo lúdico con unas tecnologías que serán en unos años sus principales herramientas laborales. También porque las redes sociales suponen una segunda oportunidad para los jóvenes que en el mundo exterior no logran comunicarse con su entorno: en las redes, el joven tímido, con dificultades de relación o que tiene problemas para encontrar a personas de interés en su ambiente puede comunicarse a su manera, sin complejos.
Desventajas: su mal uso viene cuando no hay un control por parte de los padres y las madres o en cualquier caso a quien le corresponda, ya que un número alto de adolescentes utiliza las redes sociales de Internet, como lo más popular, para hablar de sexo, drogas, alcohol... los adolescentes intercambian información, opiniones y consejos, sobre su experiencia en estos temas.
Todo ello utilizando su argot (ilegible), lo que hace que muchos padres y madres lo tengan muy difícil para saber de lo que hablan sus hijos.
Esta nueva herramienta o “ revolución” requiere que los padres y las madres, sean mucho más perspicaces y sepan no sólo con quién pasan sus hijos el tiempo en Internet, sino también de lo que hablan.
Además no cumplen las "normas" para tener cuentas en las redes sociales, niños y niñas con 10, 11, 12 ..años utilizan un perfil de 16, 17, 18 ...años, unos a otros van invitandose y así cada vez mas estan expuestos mediante fotografias, conversaciones grabadas...

"Ojo con ello y me incluyo porque soy madre."

1 comentario:

SoL dijo...

Hola Sara! El problema que actualmente existe con las redes sociales es que aunque la legislación vigente dice que los menores de 16 años no pueden tener acceso a las redes sociales sin autorización de sus padres, esto no se cumple ni se comprueba. Se deberían llevar un mayor control de los perfiles que se crean.